Het Managed Solutions-partnerschap – sleutel tot succes

door | mei 24, 2021

Het Managed Solutions-partnerschap – sleutel tot succes

door | mei 24, 2021 | Blog | 0 Reacties

Gedacht leiderschap van de PBT Group

Het is geen geheim dat het huidige economische klimaat enigszins gespannen is. Als gevolg hiervan voelen bedrijven, ongeacht hun grootte, druk vanuit alle hoeken naarmate de economische omstandigheden verkrappen, en daarmee worden processen en strategieën geschud om ervoor te zorgen dat ze relevant blijven en een duidelijke concurrentiedifferentiator bieden.

Naarmate de digitale transformatie vordert, wordt technologie vaak beschouwd als de sleutel tot het stimuleren van positieve zakelijke veranderingen en duurzaamheid, gezien de vele kansen die technologie voor bedrijven kan bieden. Dit is aantrekkelijk, en vooral tijdens moeilijkere economische markten, wanneer bedrijven kansen moeten benutten – en snel – om erdoor te komen.

Er heerst echter de consensus dat investeringen in technologie geen eenvoudige taak zijn en in veel gevallen niet relatief kosteneffectief.

Voer beheerde oplossingen in. Bij het overwegen van investeringen in IT-infrastructuur, ziet de omgeving met beheerde oplossingen een sterke groei – door het bedrijfsleven gebruikt als een middel om het bedrijf in staat te stellen te investeren in technologische producten, diensten en platforms, wanneer en wanneer dat nodig is, om aan hun groeivereisten te voldoen. In feite, Onderzoek merkt op dat de wereldwijde managed services-markt in 2018 werd geschat op 166,8 miljard USD en tegen 2024 naar verwachting 319,5 miljard USD zal bedragen.

De voordelen

Door IT beheerde oplossingen en serviceplatforms krijgen steeds meer aandacht vanwege de voordelen die kunnen worden geoogst, waaronder:

  • Kosten – de levering van door IT beheerde services kan die op IT gebaseerde services leveren die nodig zijn tegen meer concurrerende kosten
  • Toegang tot experts – de services kunnen efficiënter worden geleverd door een aanbieder van beheerde oplossingen in vergelijking met wat een bedrijf intern kan bereiken zonder aanzienlijk op te schalen op het gebied van talent en vaardigheden, wat weer verband houdt met de kosten
  • Schaalbaarheid – er kan meer flexibiliteit worden geboden in de aard van de services ten opzichte van wat een bedrijf intern kan bereiken, en in staat zijn om naar behoefte op te schalen en te verkleinen

De opmerkelijke verschuivingen

Dezelfde voordelen en principes die van toepassing zijn op de IT-infrastructuur, in de huidige omgeving, zijn ook van toepassing op de professionele ruimte voor beheerde oplossingen. We merken echter een aanzienlijke verschuiving in het aanbieden van dergelijke oplossingen – in die zin dat bedrijven het zich niet langer kunnen veroorloven om een professioneel gebaseerd project voor beheerde oplossingen te implementeren dat 3 tot 4 jaar zou duren om te worden voltooid en een rendement op investering (ROI) zou opleveren. Omdat het bereiken van een duidelijk concurrentievoordeel een cruciaal doel is, worden projecten voor beheerde oplossingen korter, waarbij het bedrijf de resultaten binnen hetzelfde boekjaar moet zien.

Bovendien zijn bedrijven, gezien de druk waarmee ze worden geconfronteerd, nu ook op zoek naar meer flexibiliteit en flexibiliteit in de manier waarop ze hun IT-diensten leveren en hoe ze hun activiteiten runnen. Dit heeft tot gevolg dat de ondersteunende functie van beheerde oplossingen is geëvolueerd – en over alle gebieden van de beheerde servicestroom.

Beheerde oplossingen en serviceplatforms kunnen niet langer alleen worden gezien of gebruikt als een ondersteunende rol – het gaat niet langer alleen om een aanbieder die een bedrijf binnengaat en een bestaand platform en een bestaande oplossing ondersteunt – dit is gewoon niet duurzaam. De vraag is tegenwoordig veel sterker.

Met de noodzaak om het platform of de oplossing te laten groeien, erop te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat het gelijke tred houdt met wat het bedrijf ervan vraagt ter ondersteuning van de algemene bedrijfsdoelstelling en -doelstelling, moet de beheerde oplossingsfunctie worden gezien als een partnerschap, om er een consistent succes van te maken. Met dit in gedachten moet een bedrijf dat zich wendt tot beheerde oplossingen of diensten als middel om te investeren in technologietrends, dit doen door zorgvuldig de juiste partner te selecteren en ermee samen te werken.

En de juiste partner is er een die echt de bedrijfsflexibiliteit kan bieden en in staat is om aan de behoeften van het bedrijf te voldoen en deze te ondersteunen – dat het bedrijf zich kan concentreren op het sneller reageren op hun markt en meer te bereiken op het gebied van groei dan alleen in de buurt zijn houd de lichten aan.

Categories

Archives

Related Articles