Data omarmen voor de digitale omgeving

door | mei 24, 2021

Data omarmen voor de digitale omgeving

door | mei 24, 2021 | Blog | 0 Reacties

In de afgelopen 12 maanden is digitaal een brandpunt geworden voor veel bedrijven. Toch is de markt nog steeds gefragmenteerd in de manier waarop moet worden omgegaan met de complexiteit van migratie. Onderdeel hiervan is de voorbereiding op dit nieuwe[digital] wereld, maar de benodigde bouwstenen niet volledig begrijpt.

Hieraan bijdraagt de misvatting dat technologie een wondermiddel is voor organisatorische uitdagingen. Maar het vereist meer dan alleen de aanschaf van een webplatform en denken dat dit voldoende is om van uw bedrijf een digitaal bedrijf te maken. Er moet een volledige paradigmaverschuiving plaatsvinden binnen de organisatie.

Terwijl financiële dienstverleners digitaal op de strategische agenda hebben staan, lopen andere industrieën achter op het gebied van inzicht in de urgentie van transformatie. Percepties moeten worden veranderd en gericht op het uit hun comfortzone halen van het management. Sommige lopen voorop op het gebied van innovatie, terwijl andere nog te traditioneel zijn in hun opvattingen.

Gegevens, gegevens, gegevens

Een focus op data en analyse is essentieel om hierin verandering te brengen. Het begrijpen van gegevens en het gebruiken ervan om een beter begrip te krijgen van klanten en hun voorkeuren zal cruciaal zijn in de hele waardeketen van de organisatie.

Webplatforms, chatbots en zelfs machine learning vereisen cognitieve vaardigheden. Een chatbot is immers zo intelligent als de informatie die wordt verstrekt. Er is waarschijnlijk nogal wat onbekendheid bij het senior management dat de technische vereisten en mogelijkheden die nodig zijn voor een digitale wereld niet begrijpt.

Nogmaals, dit is waar het prioriteren van gegevens binnenkomt. Dit vormt de basis van een digitale omgeving. Hoewel velen begrijpen dat informatie belangrijk is, hebben ze geen zicht op het soort gegevens dat wordt verzameld, wat ze ermee moeten doen en hoe ze deze kunnen koppelen aan consumptie in gerichte en gerichte methoden.

Uitdagingen overwinnen

Ja, er zijn moeilijkheden bij de overgang van een erfenis naar een digitale. Bedrijven die de transitie hebben voltooid (of er nog steeds mee bezig zijn) beginnen doorgaans met het bouwen van een greenfield-oplossing parallel aan de oude en migreren geleidelijk naar de nieuwe omgeving.

Ze kunnen vervolgens naar behoefte componenten toevoegen totdat het alle facetten van het bedrijf doordringt. Dit heeft als bijkomend voordeel dat alle belanghebbenden de voordelen van digitale dienstverlening kunnen laten zien. Tegen het einde van dit jaar zouden de meeste bedrijven in Zuid-Afrika het belang van digitaal gaan beseffen en een goed afgeronde strategie voor transformatie hebben gepland.

Uiteindelijk moeten mensen zich dit jaar met digitaal bezighouden om hun klantvereisten echt te begrijpen, willen ze in de toekomst ompetitive blijven.

Archives

Related Articles